Gazeta Podatkowa nr 73 (801) z dnia 12.09.2011
Kredyt na działalność
Po raz pierwszy na potrzeby prowadzonej działalności zaciągnąłem kredyt (w złotych polskich). Środkami pochodzącymi z kredytu sfinansowałem zakup towaru. Czy ratę kredytową mogę zaliczyć do kosztów?
Do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wyłącznie odsetkową część raty kredytowej.
Kredyt jest świadczeniem zwrotnym. Dlatego też jego zaciągnięcie oraz spłata są neutralne podatkowo. Oznacza to, że kwota zaciągniętego kredytu nie jest przychodem, a wydatki na jego spłatę nie są kosztem (z wyjątkiem, który nie ma zastosowania w opisywanym przypadku). Przy czym, w sytuacji gdy kredyt został przeznaczony na potrzeby prowadzonej działalności, podatnik może zaliczyć do kosztów odsetki od kredytu. Odsetki od kredytów na bieżącą działalność są kosztem w dacie ich zapłaty (art. 23 ust. 1 pkt 32 ustawy o pdof).
www.PodatekDochodowy.pl - Koszty podatkowe:
| Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
| www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI - Podatek dochodowy
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|
||||||||||||





